Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

HTML

Hirdetés

Edzz velem

A méltán híressé vált spártai edzés-módszer napjainkra szabott változatának népszerűsítése. Csevely a spartan workout, cross-fitt módszerekről.

Friss topikok

  • István Iván: Kettlebellt vagy jól csinálod vagy sehogy, mert ha rosszul csinálod saját testi épséged veszélyezt... (2013.09.14. 06:03) Backyard Spartan 300
  • vontod75: @Fogyás: Sikerült reaktiválnom magam, hamarosan jönnek a cikkek. :) (2013.08.21. 11:11) A kezdet kezdete
  • LaCsI: Ellentétben az előttem hozzászólóhoz, nekem volt szerencsém kipróbálni és nagyon tetszett. Ajánlom... (2012.12.05. 16:23) Tabata edzésmódszer

Linkblog

Blogajánló

Tabata edzésmódszer

2010.05.08. 01:44 vontod75

Ha úgy gondolod a hagyományos edzésmódszerek már nem tudnak újat mutatni, kipróbáltad már az összes cross-fitt gyakorlatsort és a spártai edzésmódszerek is a kisujjadban vannak, akkor ideje megismerkedned a Tabata edzésmódszerrel. 

A Tabata Japánból ered, névadója Izumi Tabata professzor a Kanoyában található Sport és Fitness Intézet visszavonult kutatója. 

Az eredeti cél a japán gyorskorcsolya válogatott tagjainak teljesítmény növelése volt. Erre fejlesztették ki ezt a rövid, intenzív szakaszokat pihenőkkel váltó, nagy intenzitású intervall tréninget.

Pár szót az eredményekről. Tabata professzor és munkatársai által elvégzett kísérlet az bizonyította, hogy a közepes intenzitású aerob edzéshez viszonyítva jelentős teljesítmény növekedést lehet elérni. A kísérlet során 6 héten keresztül heti 5 edzéssel a Tabata módszert alkalmazó 14 %-os aerob kapacitás növekedést és 28 %-os anaerob kapacitásnövekedést produkált. Ugyanezen idő alatt a 70 %-os intenzitású aerob tipusú edzéssel mindössze 9,5 %-os fejlődés volt kimutatható az aerob kapacitás területén és gyakorlatilag nem volt változás az anaerob területen.

A tréningről

A Tabata lényege, hogy egy gyakorlatból nyolc, 20 másodperces sorozatot kell végezned 10 másodperces pihenőkkel megszakítva.
Az intenzív szakaszokat maximális terheléssel végezd (csak így van értelme!), a pihenő pedig majdnem mindig teljes. Nagyon fontos, hogy az edzést mindig előzze meg egy 5 perces bemelegítés, továbbá az edzés végén kétperces levezetés, nyújtás található. Általánosságban elmondható, hogy egy Tabata edzés - hasonlóan a többi cross-fit edzéshez - nem tart tovább mint 20 perc, ebből következik hogy 5 gyakorlatból áll össze egy edzés.

Tabata timer itt:

http://www.youtube.com/watch?v=-RSWwrx6NqA&feature=related

FONTOS!!! 

A Tabata nem kezdőknek van kitalálva, mindenképpen szükséges legalább közepes állóképesség és jó fizikális erőnlét. Ha a következő kockázati tényezők közül kettő fennáll mindenképpen kérd szakorvos véleményét:

  • 40 év feletti vagy
  • családodban előfordult szívbetegség
  • dohányzol
  • ülőmunkát végzel
  • túlsúlyos vagy
  • magas a vérnyomásod/koleszterin szinted

Én jelenleg ezekkel a gyakorlatokatokkal fejlesztem magam:

  • fekvőtámasz
  • felülés
  • gugolás
  • húzódzkodás
  • lebegő ülés 

 

 

 

 

Jó edzést mindenkinek!

2 komment

Címkék: sport edzés tabata crossfitt

A bejegyzés trackback címe:

http://antipunnyadt.blog.hu/api/trackback/id/tr701983072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Pocak-HUN 2012.07.05. 23:44:37

Volt "szerencsém" látni egy videót erről a borzalomról.
Nevetséges!
Ha csak picit is igaz japán volta, akkor emberünk alapvető edzéselméleti szabályokat sért és nem ismer.
Arról nem beszélve a látott videó olyan emberek erőfeszítéseit mutatja be akik túlsúlyosak, felkészületlenek, és évtizedes lemaradással vannak a sportok irányába. Aki onnan élve távozott kezét lábát össze tehette.
Azt csak halkan...
Nagyon halkan merem mondani, hogy egyetlen szabályos gyakorlatot sem hajtottak végre. Tehát gyakorlatilag kidobott idő. Minden bizonnyal azt hiszi mindenki, hogy a felesleges tíz-húsz kilóját amit évek alatt felszedett majd néhány hét alatt ledobja.
Ha valami csoda folytán sikerülne szervi és fizikai károsodás nélkül, akkor még mindig van egy rossz hírem. Két éven belül ugyanott lesz. Lehet kezdeni elölről. Persze nem árt picit utána olvasni ilyen fogalmaknak mint jojó effektus, ízületi és gerinc károsodás.
Sok szerencsét!
(Szükség lesz rá.)

LaCsI 2012.12.05. 16:23:45

Ellentétben az előttem hozzászólóhoz, nekem volt szerencsém kipróbálni és nagyon tetszett. Ajánlom mindenkinek aki, szereti a crossfit edzéseket és nem un. "kozmetikai" izomzatot akarnak magukra pakolni.